29/03/2024 , י"ט אדר ב' התשפ"ד
ENG

נרשמים, מדברים ומשפיעים

ציפי לבני בנאום אי אמון: ראש ממשלה חזק? הצחקתם אותנו. ראש ממשלה שנכנע וייכנע גם לחמאס

 

אדוני היושב ראש, כנסת נכבדה, יש לנו מדינה נהדרת. אנשים שאוהבים אותה ואכפת להם ממנה, הם תורמים לה, הם משרתים בה, נלחמים עבורה ולעתים משלמים בגופם ממש עבור זה שהמדינה הזאת תמשיך להתקיים.

אבל יש לנו ממשלה, ממשלה שלוקחת מהם את הזכות לשוויון, את הזכות לדבר, את הזכות לחשוב, את הזכות להתנגד לממשלה עצמה, את הזכות להיות יהודים לפי דרכם, את הזכות להתחתן אם הם לא רוצים לעשות את זה ברבנות ואת הזכות לחיות במדינה נקייה משחיתות.

ויש לנו ראש ממשלה שמשלם על חשבון הציבור הנהדר הזה, כדי להישאר בשלטון, והתשלום היומי, כי כל יום יש תשלום אחר, התשלום היומי הוא התשלום למפלגות החרדיות לפי הנוסחה – אתם תחזיקו אותי בשלטון ואני אשלח ילדים של אחרים להילחם.

והעובדה שיש מפלגה באופוזיציה שתומכת בזה זה ממש לא תעודת הכשר לחוק הרע הזה.

 

לפני כמה שנים יצאנו להפגין ברחובות. לוחמים במילואים, אזרחים שנמאס להם להיות היחידים שנושאים בנטל. היו שם אזרחים מכל המפלגות כמעט, כמובן חוץ מהחרדים, וביקשנו צדק. ביקשנו להרגיש שאנחנו לא היחידים שהלב שלנו קופא מדאגה כשאנחנו רואים בבקו״ם את השלט הזה מתחלף והשמות של הילדים שלנו המגויסים מופיעים עליו פתאום.

רצינו צדק, רצינו שערבות הדדית שכל כך מדברים עליה בחברה הישראלית תתורגם לזה שכל אחד יתרום לחברה בשירות צבאי, אזרחי או לאומי.

אבל מה שאנחנו מקבלים היום זה בדיוק את מה שנתניהו פעם אמר במשפט אחד – שבניקוי חרדים וערבים מצבנו מצוין. אז לא, מצבנו ממש לא טוב שרק חלק מאיתנו נושאים על גבם את כל השאר. ואנחנו נפעל כדי שהמדינה הזאת תהיה נהדרת לא בניקוי חרדים וערבים, אלא איתם ושכולם יתרמו.

ראש הממשלה מוכר את עצמו כראש ממשלה ״חזק״, אנחנו רואים ראש ממשלה חלש שנכנע כל יום למיעוט אחר בממשלה שלו – יום למפלגות החרדיות, יום לבית היהודי, יום לפעילי ליכוד, אבל הכניעה הכי כואבת, הכניעה הכואבת פיזית ממש, היא הכניעה לחמאס.

עכשיו אני שומעת שיש כאלה שאומרים ששווה בשביל ביטחון עם ביבי להשלים עם השחיתות של ביבי. אז זהו מסתבר שאפילו הנוסחה הזאת, המקוממת, הלא נכונה, היא כבר לא קיימת כי בעצם מה שאנחנו מקבלים זה אפס ביטחון ומאה אחוז שחיתות.

אז בואו נדבר ביטחון. טוב, כמובן שראש הממשלה לא רק שהוא לא חזק מול חמאס, הוא משותק מול חמאס. הרבה דיבורים חזקים אבל השריר היחיד שפועל זה שרירי הפה, ממשלת פקה פקה.

שרים שיוצאים לתקשורת, שרי קבינט, שמייעצים לעצמם מה לעשות, ואחר כך הם לא עושים את מה שהם מייעצים לעצמם ואז הם נוזפים בעצמם כי הם לא עושים את מה שהם ייעצו לעצמם, רבותיי זה הקבינט במדינת ישראל! הם אלה שצריכים להחליט ולשמור על הביטחון של אזרחי מדינת ישראל. העניין הוא שמדובר בחיי אזרחי מדינת ישראל, בילדים שהמילה עפיפון ובלון הפכו אצלם במקום מילים של כיף למילים של איום, לחקלאים שמסתכלים בשדות השרופים והלב שלהם נחמץ והופך שחור ובממשלה – כלום! איך אמר אחד משרי הממשלה ״ לא צריך להתרגש״ שר הביטחון שעמד בכל מבצע צבאי וצעק ״תנו לי! תנו לי! תנו לי! אני אראה להם מה זה!״ אומר ״אופס… בעצם אי אפשר״.

ראש ממשלה חזק? הצחקתם אותנו. ראש ממשלה שנכנע וייכנע גם לחמאס.

אני ראיתי את ראש הממשלה בחולשתו. כפי שהוא נכנע לפעילים פוליטיים ולמפלגות קצה גם בנושאים שנמצאים בחוץ, כך זה קורה גם בקבינט וגם בזמן מבצע צבאי. ראיתי אותו מחוויר כל פעם שבנט או ליברמן במהלך מבצע צוק איתן יצאו לתקשורת להתראיין ואמרו ״אנחנו יודעים לעשות את זה טוב יותר״ מה שכמובן גם לא נכון. אבל אז ראש הממשלה החוויר ולא היה מסוגל לקבל שום החלטה כי במקום לחשוב על אזרחי מדינת ישראל הקבוצה היחידה שהוא חשב עליה זאת הקבוצה שהוא קורא לה ה״בייס״ שלו, וזה ממש לא כל אזרחי מדינת ישראל.

והגיע הזמן להבין שלנתניהו, בנט וליברמן אין פתרון לביטחון אבל לנו יש. זה דורש יותר תחכום מדיבור וזה דורש גם אומץ ציבורי והפתרון תמיד יהיה צבאי, חזק, אבל גם מדיני נגד החמאס ולא עם החמאס והעיקרון הזה של גם צבאי וגם מדיני זה נכון בסוריה נגד איראן וזה נכון בעזה נגד החמאס, אבל ביבי כמו ביבי בסוף, הרי אחרי כל הדיבורים האלה, הוא ינהל אם הוא לא מנהל כבר עכשיו משא ומתן עם החמאס והוא יסגור הסכם עם החמאס. אותו ביבי ששיחרר לחמאס את כל אותם טרוריסטים ובראשם יחיא סינוואר שהיום מנהל את כל הקרבות האלה נגדנו מתוך רצועת עזה.

אתם יודעים, ראש ממשלת פולין אמר השבוע שההצהרה המשותפת עם נתניהו שבה נתניהו פתאום הסכים שיש דבר כזה שנקרא אנטי פולניות. ההצהרה המשותפת שלו עם נתניהו, איך הוא אמר שווה על היחסי ציבור של פולין יותר מכל סרט הוליוודי שהם יכולים להעלות על דעתם. אז תחשבו רק אם זה מה שאומר ראש ממשלת פולין על התקפלות וההתרפסות הזאת פתאום של ממשלת ישראל, מה חושבים עכשיו בחמאס.

במקום שישראל תהיה באמת המדינה החזקה שהיא, במקום שראשיה יחשבו קצת יותר מתוחכם מאשר כל המלל הזה שהם זורקים לאוויר, אנחנו משאירים, הממשלה הזאת משאירה, את תושבי עוטף עזה את הילדים, את האזרחים, משאירה אותם לנפשם, משאירה אותם לגורלם בלי שום פתרון והאמת היא שכמו שהם אמרו לא ממש מרגש אותם.

אני שומעת שרים ושרים לשעבר שאמרו שבזמן אמת הם חשבו על פירוז ושיקום, אז ההצעה הזאת הייתה, אבל גם אז נתניהו פחד כי הוא חשב על הבייס והוא לא חשב על העתיד ואני עוד זוכרת את השיחה שבה מועצת הביטחון עמדה להחליט והוא אמר לי אבל בשביל מה בעצם? מה זה אני מצטערת שאז לא היה אחד מהעוזרים של נתניהו להקליט את השיחה הזאת כדי שישמע גם עכשיו הציבור איך ראש הממשלה בעצם דוחה הצעה נגד החמאס שמאפשרת לנו להילחם בהם, וכן מאפשרת גם נושאים הומניטריים לא דרך תשלומים לחמאס אלא בפיקוח. פחדן שמתחזה למשהו שהוא איננו.

אני שומעת גם איך היום מנסים להכשיר את החוק הנוראי הזה של ההשתמטות בזה שהם אומרים ״זה מה שהצבא רוצה״, אבל אותה קבוצה לא מוכנה להקשיב לצבא שתומך בתפיסת הביטחון שלנו, כי אלה הדברים שצבא ההגנה לישראל אומר בקבינט, אבל כשזה נוגע לביטחון צה״ל מבחינתם יוק, כלום, שום דבר, אבל כשזה נוגע לתשלום לחרדים פתאום צה״ל .שיא הצביעות.

אז לנו יש דרך אחרת, ואנחנו נמצאים באופוזיציה מתוך בחירה, לא כי זו ארץ גזירה, כי אנחנו מאמינים שהדרך שלנו טובה יותר למדינת ישראל, ואנחנו נציג את הדרך הזאת וידע הציבור שיש כאן ממשלה אחת שמדברת ביטחון אבל בפועל מפקירה את אזרחי הדרום, שמדברת על מדינה יהודית כי שוב נתניהו ישלוף הרי את חוק הלאום, דרך אגב זאת גם נוסחה, זה החוק שנתניהו שולף כל פעם שהוא חלש בביטחון ועושה איזה משהו שמרגיז את אזרחי ישראל, אז הוא נזכר בחוק הלאום שזה החוק שמוחק את מגילת העצמאות, שמוחק את השוויון מחיינו והחוק הזה לא יכסה את העובדה שנתניהו הופך את מדינת העם היהודי למדינת המפלגות החרדיות ובעם היהודי הוא בועט.

הרי הפארסה של מתווה הכותל, אלה שצועקים משילות! תנו לנו למשול אנחנו לא רוצים יועצים משפטיים אנחנו רוצים להחליט! פתאום בורחים מהחלטה. מקום שמדובר בהחלטה קצת יותר קשה, אבל הכי נכונה שיש. ההחלטה שהופכת את מדינת ישראל באמת למדינת העם היהודי.

אז זאת תהיה הבחירה, בין ממשלת הקיצונים הזאת שמנסה למחוק את השוויון מחיינו שהופכת את הלאומיות ללאומנות, שהופכת את שלטון החוק לפוליטיקאים מעל החוק, לבנינו, שמציעים גם ביטחון וגם תקווה, ומהלכים שהם גם צבאיים וגם מדיניים, שמאמינים בשלטון החוק לא רק בתיאוריה אלא לשמור על המוסדות ששומרים על החוק במדינת ישראל, ועל מערכת הערכים של מדינת ישראל, ומדינת העם היהודי המדינה שהיא מדינת העם היהודי ויש בה שוויון לכולם ואנחנו נדרוש מכל מנהיג שיושב כאן באולם, מכל ראש מפלגה, שיודיע לפני הבחירות באיזה צד הוא. נגמר הסיפור של ללכת בין הטיפות. ואם מישהו לא מוכן להתחייב על צד, שידע גם הציבור שבוחר בו שהוא שם את הפתק שלו על קרן הצבי.

ראש האופוזיציה ציפי לבני בדיון ועדת חוץ וביטחון ביישוב עפרה יחד עם ראשי רשויות באיו״ש: "אני מאוד מציעה לא לבלבל ביטחון ואידיאולוגיה"

אני כמובן באתי לשמוע אבל גם רוצה להשמיע דברים.   קודם כל חשוב שכולנו נדע שאנחנו כאן ביחד כי הכאב הזה כשקורה משהו לאזרח ישראלי או לחייל ...
קראו עוד
מכתב נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נגד זכות השיבה
קראו עוד

"יש תקווה, תנצלו אותה" – נאום סיום מושב הכנסת ה- 20 של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני

זאת שעת חירום למדינת ישראל - לא פחות. אני לא יודעת מה יהיה בבחירות - אני יודעת מה צריך לקרות בבחירות. ומה שישראל זקוקה לו ...
קראו עוד

נאומה המלא של ראש האופוזיציה ציפי לבני בכנס ניהול סכסוכים ומשא ומתן במרכז הבינתחומי

ערב טוב. פעמיים ניהלתי משא ומתן מדיני לא עם ארגוני טרור ושלוש פעמים הייתי צריכה לקבל החלטה מול ארגוני טרור בעצם, כחברה בממשלת ישראל ובקבינט ...
קראו עוד

ציפי לבני ראש האופוזיצה ברשת ב': תמיכה מלאה בביצוע המשימה אך יש להכניס האירוע לפרופורציות

קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני: ממשלה שעברה מ"תנו לנו למשול" ל"תנו לנו להפגין נגד עצמנו"

מה שיש לנו כמובן זאת ממשלה שעברה מ-תנו לנו למשול ל-תנו לנו להפגין נגד עצמנו בשעה שעם ישראל נמצא בפני אתגרים ביטחוניים אדירים. גם מול ...
קראו עוד

ציפי לבני יו"ר האופוזיציה: הדיון על באיזה יום ניתנו ההמלצות הוא ספין. נתניהו הורס את משטרת ישראל

קראו עוד

להאזנה: נאומה המלא של ראש האופוזיציה ציפי לבני בכנס ניהול סכסוכים ומשא ומתן במרכז הבינתחומי

קראו עוד
פיילוט להנגשת הייעוץ המשפטי לציבור הבלתי מיוצגים
קראו עוד
יותר שקיפות – פחות שחיתות !
קראו עוד
קמפיין נגד גזענות של משרד המשפטים
קראו עוד
נשים בוועדות המשנה לבחירת דיינים
קראו עוד

נאום ראש האופוזיציה ציפי לבני בוועידת ההזדמנויות של כלכליסט: "אפשר לעשות מהפך!"

להאזנה לנאום: אני יודעת שהועידה נקראת ועידת התחזיות, אבל כשאנחנו מאה יום לפני הבחירות, אני רוצה להשתמש בהזדמנות הזאת לא לדבר על תחזית אלא איך אפשר ...
קראו עוד

"ביום שחמאס תחדל להתקיים נוכל להתחיל הכל מחדש"

ראיון מיוחד ל-EL TIEM PO עם מ"מ ראש הממשלה ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני ציפי לבני מתוארת כאישה החזקה ביותר בתולדות ישראל, אחרי גולדה מאיר. ...
קראו עוד

נאום ראש האופוזיציה ציפי לבני בישיבה המיוחדת לכבוד נשיא הרפובליקה הצ'כית מילוש זמאן

להאזנה: כבוד נשיא צ’כיה מילוש זמאן, ברוך הבא לירושלים בירת ישראל. אני מייצגת על הדוכן את האופוזיציה בישראל. היחסים בין צ’כיה לישראל חשובים לכל חלקי הבית ...
קראו עוד
סיום מלחמת לבנון השנייה בהחלטה 1701 של מועצת האו"ם
קראו עוד
תהליך גישור לפני גירושין
קראו עוד

"היו שלום – עשו שלום" נאום הפרישה מהחיים הפוליטיים המלא של יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני

לפני עשרים שנה נבחרתי לכנסת ישראל במדינת ישראל, מדינת העם היהודי. דמוקרטיה שיש בה שוויון לכל. כל חיי הציבוריים ליוו אותי אותם ערכים ציוניים שינקתי בבית ...
קראו עוד
הפצצת הכור הסורי בשנת 2007
קראו עוד
הכפפת קק״ל למבקר המדינה
קראו עוד

נאומה המלא של ראש האופוזציה במכללה לביטחון לאומי

אם אתם רוצים את כל הסיפור כולו אז הורי נפגשו כשני לוחמי אצ"ל תוך כדי שוד רכבת כסף בריטית בלילה. רומנטיקה מסוג אחר. שלושה זוגות ...
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני במליאה: פעם נתניהו היה הבטחה להיות מר ביטחון אבל זהו, ההבטחה התפוגגה, והתבררה המציאות

ראש הממשלה ושר הביטחון ושר החוץ ושר הבריאות והשר לקליטת העלייה. אני לא יודעת אם שכחתי משהו. כל כך הרבה תארים עבור כל כך מעט ...
קראו עוד

דברי יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני 10.12.18

 להאזנה: חוזרת מביקור פצועי הפיגוע הנוראי אמש בעפרה. חיבקתי את המשפחות גם בשמכם. כואב הלב לשמוע על שירה, אם צעירה שהיא והתינוק שהוציאו מביטנה נאבקים עכשיו ...
קראו עוד

הרצאתה המלאה של ראש האופוזיציה ציפי לבני במכון הישראלי לדמוקרטיה על "מלאכת הרכבת הקואליציה"

להאזנה: האמת היא שהוזמנתי להרצות ככה במהלך החודשים האחרונים, קבענו יום בלוח השנה ומסתבר שהדיון הזה לא הולך רק דיון תיאורטי. הוא דין שהפך להיות מאוד ...
קראו עוד

הפודקאסט של ציפי לבני

קראו עוד

ציפי לבני יו"ר מפלגת התנועה: בשביל מערכת משפט עצמאית, חזקה ונקייה צריך להחליף את הממשלה

קראו עוד
סדנאות לשופטים בנושא תקיפה מינית
קראו עוד
הורדה באגרות לפי חוק חופש המידע
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני באירוע ׳שבתרבות׳ בנס ציונה: ביבי משתמש בצרכים ביטחוניים כדי לא ללכת לבחירות – מראיינת: דפנה ליאל

להאזנה: לבני באירוע ׳שבתרבות׳ בנס ציונה: ביבי משתמש בצרכים ביטחוניים כדי לא ללכת לבחירות. החודש האחרון הבהיר שהוא חושש מבחירות. אם נתארגן נכון, נוכל גם לנצח. ...
קראו עוד
הפיכת יום ירושלים ליום זיכרון ממלכתי עבור בני העדה האתיופי שמתו בדרכם לישראל
קראו עוד
פרוייקט סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות
קראו עוד

ראיונות רדיו ונאומים של ראש האופוזיציה ציפי לבני

 
קראו עוד
הקמת נציבות הביקורת על הפרקליטות
קראו עוד

יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני בשבתרבות בנתניה – מראיין: אבי בטלהיים

לצפייה בשבתרבות
קראו עוד
שינוי גודל גופנים
ניגודיות