25/04/2024 , י"ז ניסן התשפ"ד
ENG

נרשמים, מדברים ומשפיעים

נאום מלא: ראש האופוזיציה ציפי לבני – בכנס המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה מניחה את האלטרנטיבה הביטחונית על השולחן

הבשורה הרעה היא שכבר אין את העניין של זבנג וגמרנו ואלבומי ניצחון של מלחמת ששת הימים, מצד שני הבשורה הטובה היא שכבר אין את צבאות ערב שעולים עכשיו על טנקים ומסתערים כולם בבת אחת מכל עבר כדי לכבוש את מדינת ישראל.
וקודם כל במקום תפיסת הגטו הגיע הזמן להבין שישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ולהתנהג בהתאם.

האיומים היום שהם איומים קיימים הם בעיקרם של מדינות טרור, תומכות טרור או אירגוני טרור שפועלים מתוך שטחים של מדינות אחרות או נתמכים על ידי מדינות כאלה.
חשוב לומר שאירגוני טרור כאלה כמו איראן כמדינה תומכת טרור מייצגים אידיאולוגיה דתית, איסלמיסטית, קיצונית. אין פיתרון לסכסוך דתי במובן של איזה שהוא הסכם.
החוק הבינלאומי לא מעניין אותם, הניצחון עבורם הוא השרדות וממש ממש לא אכפת להם להשתמש באזרחים בני העם שלהם על מנת להמשיך ולשרוד או למען המטרה הדתית הזאת.

הסיטואציה הזאת זו סיטואציה א-סימטרית, הרבה יותר מורכבת מהמלחמות שהן המלחמות שמדינת ישראל הורגלה לצערי, במהלך השנים לנהל. ולכן גם התשובות רבותיי הם הרבה יותר מורכבות ומי שנשאר עם קיבעון מחשבתי וחושב על המלחמות של פעם לא יהיה מסוגל לתת ביטחון למדינת ישראל. ומה שקורה היום בעזה זאת רק הדוגמית הקטנה לתפיסה אחת, התנהלות אחרת ובשורה התחתונה – אין ביטחון.

אז תראו אנחנו כאן, אבל מתקיימת ועידה אחרת במקום אחר. קוראים לה ועידת המשפיעים וישבו בה שני שרי קבינט, שאחד פחות או יותר תקף את השני. שניהם אמורים להשפיע על הביטחון בעזה ואף אחד מהם לא מסוגל להשפיע על המציאות הביטחונית בעזה. זאת אומרת אולי להשפיע על כמה מנדטים לפה או לפה. אבל ממש לא על המציאות הביטחונית.
וצריך להבין שמה שנשמע בישראל ימין, מה שנשמע חזק, מה שנשמע מאוד גברי, מייצג בעצם בפועל חוסר אונים מוחלט בהתמודדות עם טרור, בהתמודדות עם משימות ביטחון מורכבות, חזקים אחד מול השני – חלשים מול חמאס.
עכשיו, כשאנחנו מסתכלים על האזור מלמעלה ואת הדברים האלה אני אומרת שנה אחרי שנה בכנס הזה, ברורה מאוד החלוקה בין האיסלמיסטים הדתיים הקיצונים הטרוריסטים שנמצאים מצד אחד, בצד השני יש את אותן מדינות סוניות, פרגמטיות/מתונות שהחלוקה בתוך הראשות הפלסטינית היא מאוד ברורה, החמאס נמצא בצד של הקיצונים האיסלמיסטים הקיצונים הטרוריסטים. בצד השני יש ראשות פלסטינית לגיטימית – ממש ממש לא מושלמת, אבל משתפת פעולה עם מדינת ישראל באופן יומיומי במאבק נגד הטרור ויש לנו איתם סיכסוך – אבל הוא סיכסוך לאומי, הוא לא סיכסוך דתי.
ולעומת סיכסוכים דתיים שהם לא פתירים בדרכי הסכם סיכסוכים לאומיים הם פתירים.

עכשיו הדבר הבסיסי ביותר הרי במאבק בטרור אחרי שהסתכלנו על כל האזור מלמעלה הוא לשתף פעולה ביחד, ליצור ברית, ליצור חזית של הגורמים המתונים הפרגמטיים נגד גורמי הטרור הקיצוני ובשום פנים ואופן לא לחזק את הטרוריסטים ולא לתת להם לגיטימיות. הכי מובן מאליו. יש אפילו מצד שנתניהו כתב את זה בספר שלו ”איך להלחם בטרור“. מה עושה היום ממשלת נתניהו, בדיוק להפך.
ממשלת נתניהו היום מנהלת משא ומתן, עקיף, אבל משא ומתן עם החמאס, זה אירגון טרור איסלמיסטי ודתי שכבר 12 שנה לא מוכן לקיים את התנאים של העולם שהוצגו על ידי הקווארטט – ביוזמה שאני בזמנו יזמתי כשרת חו. שאומר שכל ממשלה או שלטון פלסטינית צריך להכיר בישראל. להתנער מאלימות ומטרור ולקיים ולקבל על עצמו את הסכמי השלום שכבר נחתמו.

והיום בעצם ממשלת ישראל, אנחנו שיזמנו את תנאי הקווארטט – בעצם הממשלה הנוכחית, מפרה את אותם התנאים ובדרך כזו או אחרת מתנהלת מול אותו ארגון ונותנת לו הכרה.

במקביל נתניהו שכבר ארבע שנים, שנים ארוכות, אבל בארבע שנים האחרונות תוקף את אבו- מאזן שהוא משלם למשפחות המחבלים וזה באמת דבר ראוי לגינוי. אבל אותו ביבי שאמר שהסכם האחדות בין פת“ח לבין חמאס, בין אבו-מאזן לבין חמאס הופך את אבו-מאזן עצמו לטרוריסט, בעצם מה קורה היום עם מה שקורה בעזה?
אי אפשר להגיע לרגיעה ארוכת טווח, כי העולם וממשלת ישראל כמעט מתחננים לאבו-מאזן בבקשה שיעשה הסכם עם החמאס. שיקים את ממשלת האחדות, שכשהוא הקים אותה לפני כמה שנים הוא הותקף על זה. ולמה צריך שאבו-מאזן יקים ממשלת אחדות עם הטרוריסטים?
כי מדינת ישראל בשביל שקט מוכנה לשלם ישירות לטרוריסטים – לא רק למשפחות של הטרוריסטים – ישירות לחמאס את המשכורות שלהם כדי שיחזיקו עבורה את עזה.
אז הגיע הזמן באמת לומר את האמת ואני הזהרתי מראש שאני לא מכבסת מילים היום, אני מדברת ככה. כי הגיע הזמן גם לשנות את התפיסה הציבורית. והגיע הזמן לומר את האמת שממשלה שמתנהלת ככה – אפס בביטחון. מאה בדיבורים, פקה פקה. אבל אבל כשצריך לתת ביטחון עם כל הכבוד. זה לא רק דיבורים, לא נאומים ולא שר בקבינט שתוקף אחד את השני.
והתשובה שלנו ואני רוצה להניח אותה על השולחן – זה הפוך – הפוך ביבי הפוך.

והכוונה שלנו היא לא לעוד צבא ולא עוד מלחמה ולא לעוד מבצע ולא להשטיח מהאוויר את עזה ולא לחסל בתוך 48 שעות טרוריסט כזה או אחר. זה אנחנו כבר יודעים שזה סתם מילים.
תראו – שנים מדינת ישראל חיה עם פוליטיקאים שאמרו לפוליטיקאים אחרים ”תנו לצה“ל לנצח“ כאילו כל מה שצריך כדי שנוכל לחיות פה בשקט, זה שהפוליטיקאים שיושבים בממשלה ישחררו את החבל מצה“ל כדי שהוא יוכל להסתער ולהביא לנו ביטחון לעולמי עד ושלום.
רבותיי היום אנחנו יודעים שזה שימוש ופוליטי וסיסמא יפה, אבל זאת לא האמת.

ברור היום שאי אפשר לתת ביטחון לטווח ארוך – רק באמצעים צבאיים.

תראו ישראל במשך הרבה מאוד שנים, אנחנו מסתכלים אחורה עכשיו 70 שנה, ידענו נצחונות צבאיים מפוארים, אבל אח“כ ידענו בצידם גם הפסדים מדיניים ואנחנו צריכים גם וגם. גם לנצח צבאית, גם להשתמש בצה“ל, גם לדעת לתת מכות צבאיות וגם לדעת לשלב מהלכים מדיניים במקביל על מנת לייצר שינוי מציאות לטווח הארוך.

וצה“ל באמת, צבא חזק, יודע לתת את המכות הצבאיות שיש, אבל חסרה לממשלה הזאת רגל מדינית מסיימת. תראו בואו נסתכל רגע בצפון, ישראל מתנגדת ובצדק.
אנחנו באופוזיציה תומכים במדיניות שמתנגדת להתבוססות של איראן בסוריה.

איראן זה אפילו, דרך אגב כל התפיסה שאומרת שנתעמק רק בהסכם הגרעין זאת תפיסה לא נכונה. בינלאומית לא נכונה. הרי לא יכול להיות שהעולם יגיד טוב כל עוד מדינה מהסוג של איראן שתומכת בטרור ועושה פעולות מהסוג הזה. כל עוד אין לכם נשק מדיני הכל בסדר. לא זה לא בסדר.
ולכן ישראל בצדק, אחרי שכבר יש לנו את חיזבאללה כזרוע ארוכה של איראן בלבנון.
מתנגדת להתבססות של איראן בסוריה.

וצה“ל מכה מעת לעת ופוגע ויודע לעשות את זה מדויק וטוב אבל במקביל במגרש המדיני, הם חותמים עכשיו הסכמים, אנחנו כאן מדברים על הטרור וזריף עכשיו בסוריה

מדברים על שיתוף פעולה צבאי לאורך זמן וכאן התפקיד לייצר מהלכים מדיניים – לא עם איראן – לא עם סוריה. אלא בוודאי רוסיה יש לה כאן משמעות דרמטית, ארצות הברית לא יכולה להרשות לעצמה לצאת מהאזור ולהשאיר סיטואציה מהסוג הזה ולכן התפיסה חייבת להיות גם וגם.
מכות צבאיות כן – זה בסדר, זה חשוב.

אבל מציאות לטווח ארוך משנים רק במהלך מדיני ואת אותו עיקרון חייבים להפעיל בעזה.

את המכה הצבאית מול הטרור, תראו אני הייתי חברת קבינט בשני מבצעים משמעותיים שצה“ל עשה בעזה, וכשאין לנו ברירה זה מה שאנחנו עושים. גם בעופרת יצוקה גם בצוק איתן. אבל בין היתר כלקח שאני למדתי מעופרת יצוקה, בצוק איתן כבר הצעתי אלטרנטיבה מסודרת. רבותי, היתה החלטת מועצת ביטחון שכל העולם הסכים לה, גם העולם הערבי, בוודאי האמריקאים שהובילו אותה, המצרים, שקבעה את העקרונות הבאים: היעד לטווח הארוך- פירוז, מיידי- מניעת ההתעצמות של חמאס, לגיטימיות תקבל רק ממשלה שמקבלת על עצמה את תנאי הקוורטט, שזה הרשות הפלסטינית. הומניטרי- כן, בשפע. האינטרס של מדינת ישראל הוא לא שלצידנו תהיה איזו אוכלוסיה עם כמה שעות חשמל ביום או עם בעיות מים וביוב. כלכלי ושיקום- רק בפיקוח בינלאומי כדי שהכסף לא יעבור לחמאס. התוצאה הסופית עם כל זה היה מתקיים, וכבר עברו 4 שנים מאז, עם כל זה היה מתקיים היינו יכולים להגיע לאורך זמן למצב שבו באמת ארגון הטרור מוחלף על ידי שלטון לגיטימי.
טוב, אז למה בעצם ההחלטה לא התקבלה? כי מועצת ביטחון התכנסה כבר. דרך אגב זה היה בספטמבר לפני 4 שנים. שגרירת ארצות הברית באו“ם חיכתה לאישור של מדינת ישראל ונתניהו חשש. עכשיו היה פרסום לא מזמן של קרי שאומר שהוא הופתע לראות במהלך צוק איתן את נתניהו חושש או לחוץ. דרך אגב זה היה מסיבות פוליטיות, אני הייתי שם בחדר איתו. כי תקפו אותו בנט וליברמן, אמרו – צריך יותר כוח, יותר כוח, יותר כוח, אסור לסיים את המבצע, ולכן כל הפסקת אש הוא חזר ממנה. וגם הוא חשש לקבל את החלטת מועצת הביטחון הזו, עכשיו הטיעונים שלו היום, זה… אני לא רוצה לומר מצחיק, כי הסיטואציה עצובה, אבל הוא אמר – לא, אבל יש שם ממשלת אחדות פלסטינית. נו, אבל היום הרי אתה מאוד רוצה שתהיה ממשלת אחדות פלסטינית. אבל אני חושבת שהדבר האמיתי שהיה זה היה כי גם בסיום ההחלטה הזאת נאמר שישראל והרשות הפלסטינית הלגיטימית יחזרו למשא ומתן על הסדר קבע על מנת לסיים את הסכסוך.
עכשיו מה שקורה מאז הוא ככה: יש קיפאון מדיני עמוק, ישראל החלישה את המתונים וחיזקה את חמאס. אבו מאזן יושב בפינה, לא מוכן לחזור לאיזשהו משא ומתן, וכולם מחכים לראות מה ארה“ב תניח על השולחן. אז עם כל הכבוד אני לא רוצה, ואני חושבת שישראלי לא יכולה ולא צריכה להיות בת ערובה לא של הפלסטינים ואנחנו גם לא צריכים לשבת ולהמתין למה ארה“ב תכין שם במטבח של טראמפ ומה היא תניח על השולחן. אני מראש רוצה לומר שהיו כל מיני פרסומים על הצעות של האמריקאים לאבו מאזן. מבחינתי לא אכפת לי אם תקום מדינה פלסטינית ולא אכפת לי אם זו תהיה להם איזו קונפדרציה עם מישהו אחר או לא. אני לא עסוקה בהקמת מדינה פלסטינית. אני עסוקה בלשמור על מדינת ישראל מדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית וגם בטוחה. לצערי רק מסתבר באפיזודות האלה שישראל דחתה במשך השנים הצעות שהיום הפכו להיות לאיזה מן חלום רטוב של – אח, אם רק אם היה אפשר ליישם אותם, באיחור לא אופנתי, כשאנחנו מתייחסים להצעות באופן חיובי אחרי שלפני שנים דחינו אותן הופכות להיות לא רלוונטיות או לא ריאליות.

אז מה לעשות עכשיו מבחינתו? קודם כל צריך לשרטט את האינטרסים הביטחונים של מדינת ישראל. אנחנו צריכים להיפרד ממיליונים של פלסטינים על מנת לשמור על רוב יהודי במדינת ישראל. ואנחנו צריכים גבול, גבול, גבול. ישראל היא מדינה בלי גבול מזרחי. ואנחנו צריכים גבול שיפריד בינינו לבינם. הרי התפיסה, תפיסת ביטחון היא של אגרוף, שיש כאן גבול שאפשר להגן עליו. בעת הצורך גם נכנסים פנימה ומכים בבוודאי. אבל מה הרעיון של הימין? אצבעות ככה שכל הטרור זולג פנימה? גם את גדר הביטחון שהקמנו הימין בזמנו התנגד כי – אוי אוי אוי, זה היה חלוקת הארץ. כן אנחנו רוצים לחלק את הארץ ואנחנו רוצים גבול, כי אנחנו רוצים לשמור את הביטחון ואנחנו רוצים גבול מוכר, לכן גדר הביטחון היא חשובה, טוב שהיא הוקמה, היא לא הושלמה. אנחנו צריכים להשלים אותה, ולומר לפלסטינים – חברים, אנחנו רוצים לחזור למשא ומתן. בעינינו העיקרון של שתי מדינות לשני עמים כעיקרון שמסיים סיכסוך הוא עיקרון ראוי.

 

אתם לא רוצים לחזור למשא ומתן? אנחנו לוקחים את גורלנו בידינו. אנחנו משלימים את כל הפרצות בגדר. בעתיד ננהל משא ומתן, נקבע גבול, תמיד אפשר לעשות את ההתאמות. הדבר הנוסף, העיקרון השני, אנחנו עושים הבחנה בין ביטחון לבין התנחלויות מבודדות שנמצאות היום מעבר לגדר. התנחלויות לא נותנות ביטחון למדינת ישראל. אזרחים לא אמורים לתת ביטחון לאזרחים אחרים. בשביל זה יש את צה“ל, שהוא יישאר איפה שהוא צריך להיות, להילחם בטרור כל עוד הוא מתקיים. ועד שנוכל להגיע לאיזשהו הסדר שבאמת יהיה לנחת דעתנו באופן שיהיה חלק באמת מההסדרים לטווח ארוך שגם מסיימים את הסכסוך.

התפיסה שלנו, לסיום ולסיכום הדברים שאמרתי כאן:
תראו, אנחנו חיים בעולם של דימויים, והתפיסה בישראל שהמרכז-שמאל בישראל קם בבוקר וחושב מה לתת לפלסטינים, והימין הוא מספק ביטחון. הפוך, הפוך, ממש הפוך. התפיסה שלנו ריאלית. אנחנו רוצים להיפרד מהפלסטינים, אנחנו רוצים גבול, אנחנו סומכים על צה“ל, ואנחנו לא מקדמים אידיאולוגיה קצת משיחית שמהמשמעות שלה לשלוח עוד מתנחלים בעוד מקומות שנצטרך לספח אותם יחד עם מיליונים של פלסטינים. אתם יודעים יש עכשיו עיסוק בזכות השיבה, ואני המתנגדת העקרונית ביותר לזכות שיבה של פליטים למדינת ישראל, פליטים פלסטינים שמוחזקים עם מפתחות על הצוואר.

 

הרי העיקרון של שתי מדינות לשני עמים הוא שכל מדינה נותנת פיתרון לאומי לעם אחר, אז אין מצב שישראל היא פיתרון לפליטים הפלסטינים, לכן אני רוצה את הפליטים הפלסטינים מעבר לגבול. אבל אלא שרוצים סיפוח בעצם עושים את זכות השיבה בדלת הקדמית. אני לא רוצה את הפליטים בישראל, הם קובעים שישראל תחול עכשיו גם על אותם מיליונים של פליטים, זה פשוט הפוך מהתפיסה ומעולם הדימויים שבו אנחנו חיים. אנחנו לא תמימים, אני לא מדברת על שלום במובן הרומנטי, אבל בגלל שציינו השבוע גם 25 שנים להסכם אוסלו אני לא אקבל את הצביעות.

 

אתם מבינים, יש בישראל קבוצה שקראה למי שחתם על הסכמי אוסלו, דרך אגב, אני חשבתי שהסכמי אוסלו היו לא נכונים, לא בעצם העיקרון של החלוקה, אלא זיכרון דברים, דחו את הסוגיות לסוף. אבל אותה קבוצה שצועקת נגד אלה שחתמו על ההסכם ”פושעי אוסלו“ הם היום מסתמכים על אוסלו. הם לא יעיזו לבטל את הסכמי אוסלו. אם הרשות הפלסטינית תחליט להתפרק ולבטל את הסכמי אוסלו זה יהיה האסון הכי גדול של הממשלה הזו.

 

למה? כי כשאני אומרת, רגע, איך נספח? מה יהיה עם אותם מיליונים של פלסטינים, הם אומרים, מה את רוצה? הם מצביעים לרשות הפלסטינית. איפה הוקמה הרשות? בהסכמי אוסלו. ואותה קבוצה שיצאה לרחובות, וצעקה נגד ההתנתקות מעזה, יש להם אפשרות לכבוש היום את עזה. לבנות מחדש את ההתנחלויות. אין מצב שהם יעשו את זה. לא בגלל המחירים בדרך. אלא בגלל שהם יודעים שזה הפוך מהאינטרס הישראלי הבסיסי, שהוא לשמור על מדינת ישראל גם יהודית וגם דמוקרטית בגבולות בטוחים ומוכרים ולא לדאוג לחייהם רווחתם חינוכם ובריאותם של עוד מיליונים של פלסטינים עם שאיפות לאומיות. מה שהם מציעים לנו זה החלום הכי תמים שיש. הרי מה הם אומרים? אנחנו נחיה ביחד, ההתנחלויות יחד עם הפלסטינים שחיים לבד, והפלסטינים יהיו נורא מבסוטים כי ניתן עבודה בהתנחלויות ואז הם ישכחו את השאיפות הלאומיות שלהם.

 

אני לא חושבת שעם שחלם 2000 שנה, ובצדק, לחזור לארץ שבה הוא נוצר, ולבנות את הריבונות שלו, יכול לחשוב שאחרים אותם נקנה בכמה גרושים, בעבודה, בכסף שנשפוך עליהם קצת. ולכן אנחנו מסתכלים ריאלית על המצב, היום ברור יותר מתמיד שהדרך שלנו להיאבק בטרור, לשמור על מדינת ישראל גם יהודית, גם דמוקרטית, גם בטוחה, היא הצודקת ומה שנכון לעשות זה לקחת וליצור ברית עם המתונים ועם מדינות ערב המתונות ועם הרשות הפלסטינית נגד כל הקיצונים באזור. בראשם- איראן, עבור דרך חיזבאללה, המשך מול חמאס, כל השאר- פקה פקה.
שתהיה לנו שנה טובה.

נאומה המלא של ראש האופוזיציה ציפי לבני בכנס ניהול סכסוכים ומשא ומתן במרכז הבינתחומי

ערב טוב. פעמיים ניהלתי משא ומתן מדיני לא עם ארגוני טרור ושלוש פעמים הייתי צריכה לקבל החלטה מול ארגוני טרור בעצם, כחברה בממשלת ישראל ובקבינט ...
קראו עוד
סדנאות לשופטים בנושא תקיפה מינית
קראו עוד

הרצאתה המלאה של ראש האופוזיציה ציפי לבני במכון הישראלי לדמוקרטיה על "מלאכת הרכבת הקואליציה"

להאזנה: האמת היא שהוזמנתי להרצות ככה במהלך החודשים האחרונים, קבענו יום בלוח השנה ומסתבר שהדיון הזה לא הולך רק דיון תיאורטי. הוא דין שהפך להיות מאוד ...
קראו עוד
הפצצת הכור הסורי בשנת 2007
קראו עוד
הקמת נציבות הביקורת על הפרקליטות
קראו עוד
יותר שקיפות – פחות שחיתות !
קראו עוד

נאום ראש האופוזיציה ציפי לבני בישיבה המיוחדת לכבוד נשיא הרפובליקה הצ'כית מילוש זמאן

להאזנה: כבוד נשיא צ’כיה מילוש זמאן, ברוך הבא לירושלים בירת ישראל. אני מייצגת על הדוכן את האופוזיציה בישראל. היחסים בין צ’כיה לישראל חשובים לכל חלקי הבית ...
קראו עוד

ציפי לבני ראש האופוזיצה ברשת ב': תמיכה מלאה בביצוע המשימה אך יש להכניס האירוע לפרופורציות

קראו עוד
נשים בוועדות המשנה לבחירת דיינים
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני במליאה: פעם נתניהו היה הבטחה להיות מר ביטחון אבל זהו, ההבטחה התפוגגה, והתבררה המציאות

ראש הממשלה ושר הביטחון ושר החוץ ושר הבריאות והשר לקליטת העלייה. אני לא יודעת אם שכחתי משהו. כל כך הרבה תארים עבור כל כך מעט ...
קראו עוד

ציפי לבני יו"ר האופוזיציה: הדיון על באיזה יום ניתנו ההמלצות הוא ספין. נתניהו הורס את משטרת ישראל

קראו עוד

ראיונות רדיו ונאומים של ראש האופוזיציה ציפי לבני

 
קראו עוד

יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני בשבתרבות בנתניה – מראיין: אבי בטלהיים

לצפייה בשבתרבות
קראו עוד

נאומה המלא של ראש האופוזציה במכללה לביטחון לאומי

אם אתם רוצים את כל הסיפור כולו אז הורי נפגשו כשני לוחמי אצ"ל תוך כדי שוד רכבת כסף בריטית בלילה. רומנטיקה מסוג אחר. שלושה זוגות ...
קראו עוד
הכפפת קק״ל למבקר המדינה
קראו עוד

ציפי לבני יו"ר מפלגת התנועה: בשביל מערכת משפט עצמאית, חזקה ונקייה צריך להחליף את הממשלה

קראו עוד
פיילוט להנגשת הייעוץ המשפטי לציבור הבלתי מיוצגים
קראו עוד
תהליך גישור לפני גירושין
קראו עוד

"ביום שחמאס תחדל להתקיים נוכל להתחיל הכל מחדש"

ראיון מיוחד ל-EL TIEM PO עם מ"מ ראש הממשלה ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני ציפי לבני מתוארת כאישה החזקה ביותר בתולדות ישראל, אחרי גולדה מאיר. ...
קראו עוד

להאזנה: נאומה המלא של ראש האופוזיציה ציפי לבני בכנס ניהול סכסוכים ומשא ומתן במרכז הבינתחומי

קראו עוד

הפודקאסט של ציפי לבני

קראו עוד
פרוייקט סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני בדיון ועדת חוץ וביטחון ביישוב עפרה יחד עם ראשי רשויות באיו״ש: "אני מאוד מציעה לא לבלבל ביטחון ואידיאולוגיה"

אני כמובן באתי לשמוע אבל גם רוצה להשמיע דברים.   קודם כל חשוב שכולנו נדע שאנחנו כאן ביחד כי הכאב הזה כשקורה משהו לאזרח ישראלי או לחייל ...
קראו עוד

"היו שלום – עשו שלום" נאום הפרישה מהחיים הפוליטיים המלא של יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני

לפני עשרים שנה נבחרתי לכנסת ישראל במדינת ישראל, מדינת העם היהודי. דמוקרטיה שיש בה שוויון לכל. כל חיי הציבוריים ליוו אותי אותם ערכים ציוניים שינקתי בבית ...
קראו עוד
הפיכת יום ירושלים ליום זיכרון ממלכתי עבור בני העדה האתיופי שמתו בדרכם לישראל
קראו עוד

"יש תקווה, תנצלו אותה" – נאום סיום מושב הכנסת ה- 20 של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני

זאת שעת חירום למדינת ישראל - לא פחות. אני לא יודעת מה יהיה בבחירות - אני יודעת מה צריך לקרות בבחירות. ומה שישראל זקוקה לו ...
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני באירוע ׳שבתרבות׳ בנס ציונה: ביבי משתמש בצרכים ביטחוניים כדי לא ללכת לבחירות – מראיינת: דפנה ליאל

להאזנה: לבני באירוע ׳שבתרבות׳ בנס ציונה: ביבי משתמש בצרכים ביטחוניים כדי לא ללכת לבחירות. החודש האחרון הבהיר שהוא חושש מבחירות. אם נתארגן נכון, נוכל גם לנצח. ...
קראו עוד
סיום מלחמת לבנון השנייה בהחלטה 1701 של מועצת האו"ם
קראו עוד

דברי יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני 10.12.18

 להאזנה: חוזרת מביקור פצועי הפיגוע הנוראי אמש בעפרה. חיבקתי את המשפחות גם בשמכם. כואב הלב לשמוע על שירה, אם צעירה שהיא והתינוק שהוציאו מביטנה נאבקים עכשיו ...
קראו עוד
הורדה באגרות לפי חוק חופש המידע
קראו עוד

נאום ראש האופוזיציה ציפי לבני בוועידת ההזדמנויות של כלכליסט: "אפשר לעשות מהפך!"

להאזנה לנאום: אני יודעת שהועידה נקראת ועידת התחזיות, אבל כשאנחנו מאה יום לפני הבחירות, אני רוצה להשתמש בהזדמנות הזאת לא לדבר על תחזית אלא איך אפשר ...
קראו עוד
קמפיין נגד גזענות של משרד המשפטים
קראו עוד
מכתב נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נגד זכות השיבה
קראו עוד

ראש האופוזיציה ציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני: ממשלה שעברה מ"תנו לנו למשול" ל"תנו לנו להפגין נגד עצמנו"

מה שיש לנו כמובן זאת ממשלה שעברה מ-תנו לנו למשול ל-תנו לנו להפגין נגד עצמנו בשעה שעם ישראל נמצא בפני אתגרים ביטחוניים אדירים. גם מול ...
קראו עוד
שינוי גודל גופנים
ניגודיות